Keepfit

De training start met een warming-up. In dit eerste gedeelte van de les worden er oefeningen gedaan die gericht zijn op het bevorderen van een goede doorbloeding van de spieren en het voorbereiden op de rekoefeningen. Ook wordt er gelet op een goede houding. Na de warming-up wordt het uithoudingsvermogen getraind met veel springvormen, gevolgd door het stretchgedeelte met oefeningen die bedoeld zijn om de afvalstoffen in de spieren af te voeren.
Vervolgens worden er veel spierversterkende oefeningen gedaan, ook weer gevolgd door stretchoefeningen. De les wordt afgesloten met een cooling-down, zodat de afvalstoffen uit de spieren goed kunnen worden afgevoerd en je je weer lekker kunt ontspannen.
Er wordt extra aandacht besteed aan de been-, bil-, en buikspieren. Soms worden er oefeningen gedaan op steps of wordt er gebruik gemaakt van gewichtjes, dynabands of shakers.

Op deze foto zie je Irene in actie tijdens een keep-fit trainingmet een nieuw hulpmiddel, toning sticks van 1 kilo. Hiermee kunnen verschillende, afwisselende oefeningen worden gedaan. De toning sticks helpen je bij het opbouwen van meer spierkracht en om nog meer calorieën te verbranden! De sticks zijn gevuld met grit waardoor ze meer power geven dan andere handgewichten.

Dus schud, beweeg en shake je weg naar een slanker en gespierder lichaam! 

Iedere keep-fit les is anders van opzet, andere oefeningen en gebruik van verschillende materialen; dat maakt het juist zo afwisselend.

Conditie training afgewisseld met krachttraining.

.