Badminton

Badminton is toch dat spelletje dat we wel eens spelen op het strand en in de tuin? De strand-tuinversie is de meest bekende vorm van badminton. Badminton als sport wordt echter in een zaal gespeeld met veel geavanceerder materiaal.Om wedstrijdbadminton te spelen heb je explosieve kracht nodig, bliksemsnelle reflexen en een goede oog-handcoördinatie. Er zijn shuttlesnelheden gemeten van 280 km/h (nee, dit is geen typfout!). Dat is sneller dan er bij tennis wordt geserveerd! Bovendien komen in een dubbelspel vaak 40 tot 50 slagen per 20 seconden voor, dus dat van die bliksemsnelle reflexen is niet overdreven.

Een badmintonwedstrijd bestaat uit continue, geconcentreerde actie; rennen, springen, draaien, strekken, achteruitlopen, slaan. In een wedstrijd bestrijken de sporters elke hoek van het veld, en rennen ze vele kilometers.

Badminton is ook zeer geschikt voor hen die nog nooit hebben gesport. Badminton kenmerkt zich naast aspecten als gezondheid, ontspanning en ontmoeting ook door vormen van training en soms zelfs presteren of het verleggen van persoonlijke grenzen.

Volwassen spelen op donderdagavond van 19:00-20:30 uur. Heb je interesse, meld je dan aan voor een proefavond.

Jeugd

Laat de kinderen eens kennis maken met een leuke sport voor jongens en meisjes.
Elk jaar kijken we ook of de kinderen kunnen meedoen aan de minicompetitie die elk jaar door een aantal verenigingen in de omgeving wordt georganiseerd.De ervaringen van een jeugdlid:“Ik ben nu bezig met mijn 5de jaar badminton en ik blijf het leuk vinden. De groep is erg leuk maar helaas nog wel een beetje klein. Badminton wordt op een leuke manier aan ons geleerd. Je begint met spelletjes en later merk je dat die spelletjes je goed geholpen hebben in je basis. En je gaat ook mee doen met competities tegen andere clubs (je zit dan in een team van minimaal 4 mensen) en kun je bewijzen wat je allemaal kan. Zo krijg je natuurlijk nog meer ervaring en leer je jouw groep ook kennen. Ik hoop dat dit jullie helpt om een keuze te maken. Badminton is een kei leuke sport.”

Volwassenen

Volwassenen kunnen op donderdagavond spelen. Er is in principe geen training, maar bij voldoende belangstelling kunnen in overleg wèl enkele trainingssessies worden ingelast.