Keepfit

Keep fit is een van de langstlopende lessen bij sportvereniging de Blaak. Waarom is deze les nog al die tijd populair? Keep fit, houd je fit en vitaal!

Keep fit bij sportvereniging de Blaak is lekker sporten met veel persoonlijke aandacht. Wat dacht je van eenvoudig te volgen oefeningen met veel herhaling zodat je je lichaam snel, verantwoord en doeltreffend in conditie brengt? Tijdens de Keep Fit les ondervind je het allemaal!

Het trainingsprogramma is een zeer effectieve trainingsmethode om fitter te worden en/of te blijven. De lessen zijn zowel voor beginnende als gevorderde sporters. Onze trainster Irene Odinga-Smits zorgt voor voldoende afwisseling en verdieping. Zij weet met de kennis van nu hoe jij je lijf het beste kan uitdagen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan HIIT (High Intensity Interval Training). Een trainingsvorm van herhalende oefeningen met korte pauzes om zo het meest doeltreffend je spieren te trainen en je conditie te vergroten.

Ze stimuleert je om op een verantwoorde manier de soms uitdagende oefeningen te volbrengen. Zweten is daarbij het doel, maar luister goed naar je lichaam. Bouw het geleidelijk op, eventueel met pauzes en je zal merken dat je vanzelf sneller en langer kunt sporten.

Hoe ziet de les eruit? De gehele les wordt gegeven op opzwepende muziek. We beginnen de les met een gezamenlijke warming-up. Daarbij worden alle spieren losgemaakt en opgewarmd.Daarnaast is het een heerlijke manier om even nergens over na te denken en de dag de dag te laten. Het midden blok in de les is een afwisseling tussen conditionele oefeningen en krachttraining van armen en benen. Natuurlijk hoort er in iedere les een buispierenkwartier. We sluiten de les af met een cooling-down waarin we de getrainde spiergroepen weer  stretchen.

Keep fit is een dynamische les gevolgd door een fijne groep mensen dus je zult nooit meer met tegenzin van de bank komen om te sporten. Keep Fit biedt een volledig programma voor het verbeteren van je conditie en spierkracht. De onderlinge gezelligheid zorgt voor de rest!

Op deze foto zie je Irene in actie tijdens een keep-fit trainingmet een nieuw hulpmiddel, toning sticks van 1 kilo. Hiermee kunnen verschillende, afwisselende oefeningen worden gedaan. De toning sticks helpen je bij het opbouwen van meer spierkracht en om nog meer calorieën te verbranden! De sticks zijn gevuld met grit waardoor ze meer power geven dan andere handgewichten.

Dus schud, beweeg en shake je weg naar een slanker en gespierder lichaam!

Iedere keep-fit les is anders van opzet, andere oefeningen en gebruik van verschillende materialen; dat maakt het juist zo afwisselend.

Conditie training afgewisseld met krachttraining.

.